Vaše poloha:
Nový vítr na českém trhu: 47 značek, které vstoupili na český trh a musíte je znát
(Foto: profimedia.cz)
Nový vítr na českém trhu: 47 značek, které vstoupili na český trh a musíte je znát
(Foto: profimedia.cz)

13.01.2025

Nový vítr na českém trhu: 47 značek, které vstoupili na český trh a musíte je znát

Český maloobchod zažívá boom. V roce 2024 přibylo na našem trhu rekordních 47 nových značek. Které segmenty jsou nejžádanější? Jaké jsou trendy a kdo jsou hlavní hráči? Podívejte se na detailní přehled.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Kolik nových značek vstoupilo na český trh v roce 2024?
  • Které segmenty maloobchodu zažívají největší růst?
  • Jaké nové značky se zaměřují na módu, domácnosti, nebo gastronomii?
  • Jaké trendy dominují českému trhu?
  • Proč je Česko atraktivní pro zahraniční investory?
  • Kdy se na českém trhu objeví německá drogerie Müller?

 

 

Český trh láká nové značky

 

Rok 2024 se stal pro český maloobchod rekordním. Na náš trh vstoupilo hned 47 nových značek, což představuje významný nárůst oproti předchozím letům. Tento trend potvrzuje, že Česko je stále atraktivní destinací pro zahraniční investory a že domácí spotřebitelé mají stále chuť objevovat nové produkty a služby.

 

Které segmenty jsou nejžádanější?

 

Největší zastoupení mezi nově příchozími značkami má sektor F&B (jídlo a nápoje). Spotřebitelé mají stále větší zájem o nové kulinářské zážitky a exotické kuchyně. Svědčí o tom například otevření gruzínských restaurací Dergi a SKA nebo ukrajinského fine diningu Nai.

 

Segment domácnosti a nábytku je rovněž velmi aktivní. Značky jako SMEG, Kave Home nebo Rolf Benz přinášejí na český trh nové trendy v oblasti designu a vybavení domácností.

 

Ani móda nezůstává pozadu. Přestože je tento segment již značně saturovaný, stále se objevují nové značky, které nabízejí originální a kvalitní produkty. Mezi ně patří například Bikkembergs, 19V69 Italia nebo JD Sports.

 

Velký zájem je také o segment zdraví a krásy. Nové kosmetické značky, wellness centra a kliniky se snaží uspokojit rostoucí poptávku po péči o tělo a duši.

 

Trendy na českém trhu

 

Jedním z výrazných trendů je expanze východních značek na český trh. Mnoho nových značek pochází z Ukrajiny, Polska, Slovenska nebo Turecka. Česko se tak stává jakýmsi můstkem mezi východní a západní Evropou.

 

Dalším trendem je zaměření na premium segment. Mnoho nových značek nabízí luxusní produkty a služby, které cílí na náročné zákazníky.

 

Proč si značky vybírají Česko?

 

Česko je pro nové značky atraktivní především díky své stabilní ekonomice, vysoké kupní síle obyvatel a dobré dopravní dostupnosti. Dále je to země s dlouhou tradicí obchodu a podnikání.

 

Český maloobchod se neustále vyvíjí a přináší nové možnosti pro spotřebitele. Různorodost nových značek, které na trh vstupují, svědčí o dynamice a vitalitě tohoto sektoru. Je zřejmé, že i v budoucnu můžeme očekávat další zajímavé novinky.

 

Müller se chystá dobýt český trh

 

Německá drogerie Müller, známá svým širokým sortimentem zboží od kosmetiky přes hračky až po potravinové doplňky, se aktivně připravuje na vstup na český trh. Tato expanze by mohla výrazně zamíchat kartami v českém retailovém sektoru a přinést tuhou konkurenci zavedeným hráčům, jako jsou dm, Rossmann nebo Teta.

 

Ačkoli konkrétní datum otevření první české pobočky zatím nebylo oficiálně oznámeno, je zřejmé, že Müller vidí v Česku velký potenciál. Společnost již úspěšně působí na Slovensku a dalších evropských trzích, kde si získala věrnost zákazníků díky svému širokému sortimentu a často výhodným cenám.

 

Müller v akci

Müllermilch 400g, vybrané druhy

16,90 - 24,00

4 prodejci

Více informací

Lidl

16,90 Kč -47%

Zbývá 2 dny

Platí do: 27.4.2025

Prodejny Lidl

Ratio

19,90 Kč

Zbývá 5 dní

Platí do: 30.4.2025

Prodejny Ratio

Tesco

19,90 Kč -38%

Zbývá 4 dny

Platí do: 29.4.2025

Platí v prodejnách

* cena s clubcard

BonVeno

24 Kč -27%

Zbývá 23 dní

Platí do: 18.5.2025

Prodejny BonVeno

* cena platí při použití aplikace

Zobrazit více

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Krize, přebytky, nebo nedostatek? Jak vypadá aktuální situace na trhu s jablky?

Jablka patří mezi nejoblíbenější ovoce na světě, avšak současná situace na trhu s jablky je ovlivněna řadou faktorů, které způsobují výkyvy v dostupnosti a cenách tohoto ovoce.

Kofola představuje svou novou značku: Prémiové džusy a ledové čaje, které stojí za to

Ikonická Kofola přichází s novinkou, která rozšiřuje její portfolio nápojů. Prémiové džusy a kvalitní ledové čaje slibují zážitek nejen chuťový, ale i zdravější alternativu k běžným nápojům. Co od této inovace můžeme očekávat?

Coca‑Cola uvádí na český trh Jack & Coke: První Ready-to-Drink koktejl

Coca‑Cola přichází na český trh s novinkou, která jistě potěší milovníky míchaných nápojů. První Ready-to-Drink koktejl, Jack & Coke, kombinuje legendární chuť Coca-Coly a ikonického Jack Danielʼs Tennessee Whiskey. Zjistěte více o tomto inovativním nápoji a jeho uvedení na trh.

Nákupní chování Čechů se mění: Převaha nákupů jsou přes sociální sítě

V posledních letech došlo k výraznému posunu v nákupním chování Čechů. Nejenže až 69 % z nich nakupuje na internetu, ale překvapivě, více než polovina (56 %) využívá k tomuto účelu sociální sítě. Tento trend odhaluje hlubší proměnu v tom, jak moderní spotřebitelé přistupují k objevování a nakupování produktů. Jak se tedy mění digitální krajina nákupů a co to znamená pro budoucnost e-commerce?

Vodafone rozšiřuje své impérium: Sazkamobil přechází pod jeho křídla

Významný krok pro posílení pozice na českém trhu s mobilními operátory se odehrál na konci minulého roku, kdy Vodafone oznámil plány na akvizici Sazkamobilu, největšího virtuálního operátora nezávislého na tradiční trojici operátorů (T-Mobile, O2, Vodafone).

Temu rozvířilo vody online nakupování: Co to znamená pro vás?

Internetový marketplace Temu bere český e-commerce trh útokem, a to především díky nízkým cenám i investicím do reklamy. S novým internetovým obchodem jsou však spojovány také mnohé kontroverze i bezpečnostní rizika.

Rossmann v ČR láme rekordy: Tržby za rok 2023 dosáhly 6,5 miliardy korun

Drogerie Rossmann, která si letos připomíná 30 let své existence na českém trhu, zaznamenala v roce 2023 rekordní tržby ve výši 6,5 miliardy korun. Tento úspěch představuje meziroční nárůst téměř o pětinu. Klíčovým faktorem k dosažení této výjimečné finanční výkonnosti bylo neustálé rozšiřování prodejní sítě a zvyšování kvality poskytovaných služeb zákazníkům.

Velké ryby v e-commerce: Kdo zažívá největší růst?

E-commerce je neustále se rozvíjejícím odvětvím a velké e-shopy prokazují výjimečný růst s meziročním zvýšením tržeb o 5 %, jak ukazují nedávná data od společnosti Shopsys.

Nízké ceny pro zákazníky. Temu dobývá větší část trhu

Americko-čínský internetový obchod Temu láká zákazníky na nízké ceny a dobývá trh e-commerce. Za necelý rok získal stovky milionů zákazníků.

Propad českého e-commerce trhu pokračuje. Vánoční nákupy nezvrátily propad, tržby dosáhly 185 miliard

České e-shopy mají za sebou další těžký rok. Situaci na tuzemském e-commerce trhu nezachránila ani nadprůměrná sezóna o Vánocích. Meziročně tak celkový obrat poklesl asi o šest procent.