12.01.2024
Český trh se otevírá tureckému internetovému tržišti s podílem čínským Alibaba
Nová éra českého e-commerce začíná s příchodem tureckého internetového tržiště Trendyol, podpořeného čínskou korporací Alibaba. Tento krok naznačuje významnou změnu pro české spotřebitele i prodejce, nabízí nové možnosti a rozšiřuje spektrum dostupných produktů a služeb.
Český online trh vítá nového silného hráče – turecký Trendyol, který má za cíl dosáhnout do konce roku dvou milionů aktivních zákazníků v regionu východní a jižní Evropy. Společnost, s valuací 16,5 miliardy dolarů, plánuje expanzi do Rumunska, Řecka, Maďarska a České republiky, což oznámil generální ředitel Trendyol Group Erdem Inan.
Zajímavostí je dominantní podíl čínské korporace Alibaba ve společnosti Trendyol, která do ní investovala 1,4 miliardy dolarů. Trendyol, založený v roce 2010 Demet Mutluovou, se nezaměřuje pouze na prodej zboží, ale nabízí i vlastní značku oblečení, logistickou infrastrukturu a internetový secondhand.
Trendyol má ambiciózní plány rozšířit svou působnost i do dalších evropských zemí. Firma si na tento účel vyhradila půl miliardy eur a po dosažení určitého objemu obchodu hodlá vstoupit na trhy Polska, Slovenska a Bulharska.
Vstup Trendyolu na český trh představuje významný krok v rozvoji e-commerce v regionu. Nabízí nové možnosti jak pro spotřebitele, tak pro prodejce, a stává se klíčovým hráčem v evropském online nakupování.
Mohlo by Vás zajímat
Válka mezi řetězci pokračuje: Shein žaluje Temu za krádež obchodních informací
Souboj mezi dvěma obřími čínskými e-commerce hráči, Shein a Temu, se stupňuje. Shein, známý svým širokým sortimentem levné módy, žaluje svého konkurenta Temu za krádež obchodního tajemství. Tento spor podtrhuje stále rostoucí napětí mezi oběma giganty na globálním trhu.
Konec samostatného CZC.cz: E-shop bude fungovat už jen jako Allegro
E-shop s elektronikou CZC.cz se přesouvá na novou platformu Allegro. Od září tak zákazníci nakoupí výhradně přes stránky polského internetového tržiště.
Čínský e-shop Temu na hraně: ČOI prověří jeho legálnost
Čínské online tržiště Temu čelí další kontrole. Česká obchodní inspekce ověří, zda společnost dodržuje platnou legislativu.
Temu rozvířilo vody online nakupování: Co to znamená pro vás?
Internetový marketplace Temu bere český e-commerce trh útokem, a to především díky nízkým cenám i investicím do reklamy. S novým internetovým obchodem jsou však spojovány také mnohé kontroverze i bezpečnostní rizika.
Velké ryby v e-commerce: Kdo zažívá největší růst?
E-commerce je neustále se rozvíjejícím odvětvím a velké e-shopy prokazují výjimečný růst s meziročním zvýšením tržeb o 5 %, jak ukazují nedávná data od společnosti Shopsys.
Nízké ceny pro zákazníky. Temu dobývá větší část trhu
Americko-čínský internetový obchod Temu láká zákazníky na nízké ceny a dobývá trh e-commerce. Za necelý rok získal stovky milionů zákazníků.
Propad českého e-commerce trhu pokračuje. Vánoční nákupy nezvrátily propad, tržby dosáhly 185 miliard
České e-shopy mají za sebou další těžký rok. Situaci na tuzemském e-commerce trhu nezachránila ani nadprůměrná sezóna o Vánocích. Meziročně tak celkový obrat poklesl asi o šest procent.
Nový hráč na trhu: Allegro přichází do Česka s inovativní reklamní platformou
Internetové tržiště Allgero v Česku spouští svou reklamní platformu Allegro Ads a tím zatraktivňuje své služby pro inzerující, kteří se tak mohou nejen zviditelnit, ale i vyhodnocovat účinnost své reklamní kampaně.
Billa se snaží uspokojit poptávku: Rozšiřuje závozové oblasti svého e-shopu
E-shop řetězce Billa expanduje do nových okresů a doručuje tak do dalších 88 tisíc domácností. Zaváží tak kromě Prahy a Brna například do Mladé Boleslavi, Nymburku či Benátek nad Jizerou.
Obří polský e-shop Allegro vstupuje na český trh. Zákazníky chce lákat na nízké ceny
Na český trh vstupuje polské Allegro, jedno z největších internetových tržišť na světě. Zákazníky láká na široký výběr produktů i nízké ceny.